نکات مهم در خرید تجهیزات آزمایشگاهی

نکات بسیار مهم در خرید تجهیزات آزمایشگاهی

نکات مهم در خرید تجهیزات آزمایشگاهی

قبل از خرید تجهیزات آزمایشگاهی باید نیاز خود را شناسایی کنیم، در واقع آشنایی با وسایل و دستگاه ها و کار برد آنها بسیار اهمیت دارد پس بهتر است لیستی از آنها را از پیش آماده کنیم، در هنگام خرید باید بودجه را مشخص کرد و پیش از خرید به دقت قیمت ها را بررسی کرد:

  • کیفیت دستگاه خریداری شده در نتیجه آزمایشگاه ها بسیار تاثیر گذار است پس بهتر است آنها را از فروشگاه های معتبر و با قابلیت ارائه ی ضمانت نامه تهیه کنیم.
  • یکی از مسایل مهم در خرید تجهیزات آزمایشگاهی پشتیبانی و خدمات پس از فروش است پس بهتر است هنگام خرید از اینکه در صورت نیاز به تعمیر و یا سؤال فنی از طرف فروشنده به خریدار کمک خواهد شد اطمینان حاصل کرد همچنین دسترسی به قطعات یدکی و خدمات تعمیر و نگهداری نیز باید بررسی شود.
  • انتخاب تجهیزات دارای استاندارد ها و گواهی نامه های معتبر و مورد تایید بسیار مهم است. تجهیزاتی با مصرف انرژی کمتر و کارایی بالاتر انتخاب بهتری هستند.
  • با مقایسه نظرات و تجربیات دیگران، بررسی نمونه های قبلی، رضایتمندی مشتریان، مطالعه نقد و بررسی ها و دیدگاه افرادی که قبلا از برند مورد نظر استفاده کردهاند و مدت زمان تحویل میتوان تأمین کننده مورد نظر را به درستی انتخاب کرد، و در نهایت هنگام خرید باید از تناسب تجهیزات با ابعاد و مشخصات فضای آزمایشگاه اطمینان حاصل کرد.

نکات مهم در خرید تجهیزات آزمایشگاهی دست دوم

امروزه بسیاری از مصرف کنندگان به دلیل افزایش قیمت دستگاه ها به سمت خرید تجهیزات آزمایشگاهی دست دوم روی آورده اند. این کار علاوه بر صرفه جویی هزینه مزایای زیست محیطی نیز به همراه دارد اما باید حین خرید تجهیزات دست دوم از کارایی آنها اطمینان حاصل کرد. برای این کار بهتر است به موارد زیر توجه کرد:

  • بهترین راه برای اطمینان از دستگاه دست دوم خریداری شده، خرید از فروشنده یا مراکز فروش قابل اطمینان است.
  • بهتر است قبلا از خرید دستگاه دست دوم آن را تست کرد و همچنین از شرایط و برنامه ریزی استفاده از این تجهیزات اطلاع حاصل کرد چراکه استفاده از بعضی از آنها نیازمند دانشی بخصوص است.
  • اگر قرار است برای آزمایشگاهی تجهیزات دست دوم تهیه کرد باید از ادغام و سازگاری آن با سایر تجهیزات آزمایشگاهی اطمینان حاصل شود.
  • میزان کارکرد و عمر دستگاه نیز بسیار مهم است چرا که تهیه دستگاهی نزدیک به پایان چرخه عملکرد ممکن است باعث خرابی بیشتر و در نهایت تعویض آن و تحمل هزینه بیشتر شود.
  • قبل از خرید میتوان با بررسی سوابق و اسناد مربوط به تجهیزات مورد نظر از شرایط نگهداری و عملکرد محصول مورد نظر اطلاعات بیشتری بدست آورد. اگر تجهیزات مورد نظر تحت قراداد خدمات پس از فروش باشد اطلاعات آن از طریق شماره سریال ثبت شده روی آن قابل اثبات است.
  • در مجموع خرید تجهیزات دست دوم گزینه ی مناسبی است که با رعایت این نکات قابل اطمینان واقع می شود.